"Umjetnost je nešto što zahtjeva prisutnost. Nešto što zove na hodočašće.
Duhovno prikazivanje ljudske duše tek ostaje da bude skicirano. To je svrha umjetnosti." ~ Arthur C. Danto
Duhovno prikazivanje ljudske duše tek ostaje da bude skicirano. To je svrha umjetnosti." ~ Arthur C. Danto
Hramski kompleks u Jeruzalemu
Tri mudraca, Bartolomé Esteban Murillo
Simbol Horusa je ptica sokol, biće koje u ptičjem kraljevstvu nasljeđuje i oponaša savršenost sunca. Izidin sin Horus pobijedio je svog strica Seta i tako opet uveo zemlju u kraljevstvo pravde. Ako analiziramo ovu priču, nalazimo tri ključna elementa. Prvi je smrt Ozirisa u kovčegu. Smrt nije nastupila zbog nedostatka zraka ili hrane. Smrt nastupa zbog nedostatka svijetla i dolaska tmine. Svi su egipatski faraoni bili polagani u kovčege upravo zbog rituala prolaska duše kroz astralnu razinu. Balzamirano tijelo u sarkofagu predstavlja alkemijsku ljušturu ne za uskrsnuće tog istog tijela, već za utjelovljenje, inkarnaciju prosvijetljene duše u drugom tijelu. Drugi je ključ Ozirisovo uskrsnuće putem tajnog magijskog zahvata. Izida najprije oživljava najvažniji solarni simbol muškarca, sam ud, da bi nakon toga oživjela čitavo tijelo magijom. Ud je i simbol aktivne sile, kao što je Izida simbol pasivne. Pokretačka je sila ta koja jedina može oploditi jaje tame i stvoriti univerzum kroz dimenziju prostor-vrijeme. Neosporno da su svi kasniji primjeri iz povijesti religija i ezoterijske povijesti nastali po ovom uzoru. Baš kao što Krist uskrsava iz groba, tako se alkemijskim putem oživljava Homonucleus i stvara Golem. U legendi o graditelju Salomonovog hrama Hiramu Abifu, njegovi ga učenici oživljavaju tajnim zahvatom i riječju. Naime, prema istoimenoj su legendi graditelja hrama Hirama Abifa ubila trojica zavidnih učenika zato jer im nije htio odati tajnu majstorsku riječ. Pronašavši Hiramovo tijelo, vjerni ga njegovi pomoćnici nisu nikako mogli oživjeti. Majstor je oživljen tek kad mu je šapnuta tajna riječ. Ova je legenda osnova svih inicijacija tajnih društava kroz povijest od Hermetičara do Bratstva Ruže i Križa. Zahvat kojim Izida oživljava Ozirisa i utjelovljuje mu duh čin je i umjetničke kreacije. Umjetničko djelo barata transformacijom nežive u živu materiju i promjenom ljudskih emocija. Shodno tome svi umjetnici nasljeđuju Izidinu tajnu nauku. Treći je ključ začeće sina Horusa uz pomoć oživljenog drvenog uda i uskrslog tijela. Ozirisovo tijelo postaje oruđe kojim će se prizvati duša Horusa u svoje utjelovljenje. Sam ljubavni čin između njega i Izide nije stvarni zato jer se Oziris samo privremeno vraća iz podzemnog svijeta. Da bi se nadvladala sila tame, potrebna je i treća sila, ona neutralna koju će simbolizirati dijete Horus. On je rođen bezgrešnim začećem baš kao i Krist. U knjigama se Novog zavjeta kaže da je na Djevicu Mariju sišao Duh Sveti i ona je začela sina po imenu Isus. Duh Sveti predstavlja drugi dio svetog trojstva. Kazano ezoterijskim riječima, on je kanal putem kojeg će se Bog utjeloviti na zemlji u obliku svog sina. Upravo onako kako se Oziris ponovo utjelovljuje putem svog sina Horusa. Kršćanstvo zapravo nikad nije htjelo priznati da Bog na neki način oplođuje Djevicu Mariju uzimajući obličje golubice, Duha Svetoga. Umjesto toga postavlja dogmu o trojedinoj božanskoj prirodi. Tako se izbjegava paralelizam sa pričom o Izidi, ali i sa grčkom religijom gdje Zeus da bi spavao sa zemaljskim kćerima uzima različita obličja. Kod kršćanstva ova je dogma postavljena i zbog metafizičke prirode samog seksualnog čina kao ujedinjenja dvaju bića u nebeskog hermafrodita. Božansko je tijelo sastavljeno od drugačije materije nego ono ljudsko i samim tim oni i ne mogu općiti načinima ljudskim. Svako je oplođenje koje izvršava Bog bezgrešno jer se organsko s anorganskim ne može spajati niti interferirati. Na istu se dogmu nadovezuje ona o uskrsnuću tijela na sudnji dan. Ove su dvije dogme kroz povijest imale isključivo represivan karakter. Kršćanstvo je s jedne strane uvjeravalo ljude da će im jednog dana fizičko tijelo biti uskrslo, a sa druge im govorilo o ovom svijetu kao dolini suza koju treba pretrpjeti da bi se dobila nagrada u vidu raja i vječnog života od kraja vremena. Obećavši raj i ponovno tijelo, kršćanstvo je uvjeravalo ljude da u fizičkom svijetu pate i žive u odricanju da bi na taj način stvorili kult obožavanja tog istog tijela jer tek kada obožavaš svoje fizičko tijelo možeš i moraš vjerovati u njegovo uskrsnuće. Obožavanje tijela uvelo je tako put ka hedonizmu i svim drugim tjelesnim perverzijama, za koje se stalno nalazi opravdanje u grijehu kojeg će se trebati iskupiti. Kršćanstvo tako funkcionira po vječnom principu konverzije svoje pastve od nevjernih u vjerne, od bludnih u svete i od grešnih u pravedne. Kažnjavanje i samokažnjavanje time je potpuno legitimirano kao žrtva potrebna za vjeru i Isusa Krista. Zbog ovih je razloga rimski car Julijan Imperator u svom znamenitom djelu Protiv Galilejaca kršćanstvo nazvao „religijom živih mrtvaca“. Zašto je uvedena ova dogma lako je zaključiti, isključivo zbog pretvaranja religije ljubavi u religiju moći. Moć se kao takva ostvaruje kroz dvije ključne forme, kroz strah i kroz želju. Ove se dvije forme stalno izmjenjuju tako da su uloge inkvizitora i proganjanog heretika gotovo iste. Nasuprot tome stoji istina o djetetu koje je rođeno začećem od boga te donosi vladavinu svjetla. Simbol dolaska Krista u Bogojavljenju je iris, cvijet srodan s lopočem - cvijetom faraona. Kad mudraci prepoznaju Krista, iznad njega sja petokraka zvijezda, simbol čovjeka. Kao utjelovljeni Horus Krist je kroz darove smirne, zlata i tamjana u stvarnosti dobio darove; svećeničke moći Merkura, kraljevske vlasti Jupitera, i moći očuvanja života Saturna. U trenutku pribijanja na križ, Krist se odriče svih moći utjelovljenog Horusa izjednačujući ih sa zemaljskim moćima. Na taj način negiranja samog sebe i vlastite objave, postaje prosvijetljeni čovjek. Budhine su riječi da je zadnja prepreka prije Nirvane prestanak samog nastojanja za postignuće stanja Nirvane i oslobođenja od kruga rađanja i umiranja. Krajnja točka puta jest proglašenje puta nepostojećim. Tek tada se može spoznati značenje puta. Možda su Krist i Budha bili na istovjetnom putu kao članovi drevnog Velikog bijelog bratstva. Analogiju sličnu njihovom poslanju, o tri sile koje nadvladavaju tamu nalazimo na kraju Tolkinovog romana "Gospodar prstenova". Kada Frodo treba baciti prsten u bezdan i njega obuzima nesavladiva moć. Tada se opet pojavljuje Golum koji grčevito želi oduzeti prsten Frodu, te u njihovoj borbi prsten upada u vatru bezdana. Da se nije pojavio Golum, nikad Frodo ne bi uspio uništiti prsten jer je već bio potpuno obuzet njegovom moći. Prsten pada u vatru bezdana, ne voljom dobrote Froda, ne voljom vjernosti Sama ili zla Goluma, već nitima sudbine koja čini ravnotežu svjetla i tame.
O tome sam razmišljao dok sam od crkve Svetog groba hodao prema jednima od vrata Jeruzalema. Hasidski su Židovi užurbano hodali prema Zidu plača pripremajući se za večernju molitvu. Uvojci što su im padali uz uho, bijahu izduženi poput Lamekovih simboličkih stupova Jakina i Boaza. Kapa im na tjemenu štiti um od božje zrake. Kapa je kružna, a tjeme usmjereno prema Suncu. Svojim tijelom oponašaju hram, kuću u kojoj živi Bog i Sunce kao njegovo vidljivo tijelo. Prošavši Davidovu kulu, napustio sam Jeruzalem. Nad grad se spuštao sumrak. Noć je početak dana.
TREBATE POMOC obratite se na mistikaokultizam@gmail.com ili na mob: 092 324 1928
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.