Samhain, kraj ljeta, jedna je od četiri
najveće vještičje svetkovine. Nalazi se između jesenskog ekvinocija i zimskog
solsticija. U doslovnom prijevodu znači ''kralj ljeta''. Ovo je vrijeme koje za
vješticu predstavlja novu godinu. Samhain predviđa zimu i govori da dolazi
vrijeme kad će se bilje i hrana početi sušiti, odnosno da je žetvama kraj. Ako
što ostane na polju, ti se plodovi ne smiju dirati, već se ostavljaju prirodnim
duhovima. Ovo je vrijeme kad vile po noći rade kojekakve nestašluke. U ovom
vremenu slavimo Dan svih svetih, jednako kao što su to slavili i Kelti,
Egipćani i starosjedioci Meksika, dan kad se sjećamo naših preminulih i kad
odajemo počast precima. Ovo je doba slavljenja ponovnog rođenja i podsjećanje
da će se Sunce ponovno roditi za vrijeme zimskog solsticija kada će nositi
naziv Dijete Obećanja. Gledano astrološki, ovo je doba kad se dižu Plejade,
31.
listopad. Velikog Boga više nema, ali ne zauvijek nego će se opet roditi kada
dođe Yule. To je vrijeme kad duše napuštaju ovaj svijet i kada se
reinkarniraju. Ovaj prazink se smatra Vještičjom Novom Godinom, predstavljajući
jedan puni krug godine. Sad je vrijeme da se sjetimo naših predaka i svih onih
koji su vec pokojni.Vjeruje se kada se na Noć Vještica zapali nova Narančasta
svijeća i pusti se da izgori do jutra, da to donosi sreću.Ali loša sreća može
doći ako se kruh peče na taj dan ili ako se putuje nakon zalaska sunca. Crne
Svijeće se upotrebljavaju da bi otjerale negativitet i loše utjecaje. Vještičje
Tradicije - bacanje runa, rezbarenje bundeva i stajanje pred ogledalom i
zaželite tajnu želju.
Hrana: jabuke, bučnica, lješnjak, kukuruz, pita od brusnica, pivo i biljni čajevi.
Tamjan: jabuka, heliotrop, metvica, oraščić i kadulja
Svijeće: crna i narančasta
Kristali: svo crno kamenje i kristali (opsidijan i oniks).
Hrana: jabuke, bučnica, lješnjak, kukuruz, pita od brusnica, pivo i biljni čajevi.
Tamjan: jabuka, heliotrop, metvica, oraščić i kadulja
Svijeće: crna i narančasta
Kristali: svo crno kamenje i kristali (opsidijan i oniks).
Yule/Zimska kratkodnevica
Yule, drugim imenom
Suturnalia, slavi se u vrijeme kada je dan najkraći, a noć najduža,
hladno doba. No to nije uvijek 21. prosinca, naime ovisi o položaju Sunca, tako
da varira od 19.-23. Iako je ovo hladno doba, ovo je i sretno vrijeme jer se
Kolo godine okreće prema svjetlosti pa je stoga ovo vrijeme svetkovine
svjetlosti, vrijeme kada završava stara godina. Boginja u liku Velike Majke
rađa Boga, Dijete Obećanja ili Dijete Sunca, koji se rađa svaki puta s ponovnim
vraćanjem Sunca. Stoga se u doba Yulea slavi novorođeni Bog, Sunce, Boginja
Majka i Trostruka Boginja, odnosno Boginja u svim svojim fazama. Ovo je vrijeme
svetkovine obitelji, vrijeme mira i ljubavi i pozitivne energije. Kuća se kiti
zelenilom, pokloni se daju članovima obitelji, kiti se drvce. Sigurno zapažate
veliku sličnost s katoličkim slavljenjem Božića... Kada su Rimljani zaposjeli
Britaniju, isprva su zabranjeni neki keltski obredi, a kasnije je papinstvo
donijelo naredbu da se poganska slavlja pretvore u katoličke blagdane. Tako je
proljetni blagdan plodnosti Eostre postao Uskrs, zimski solsticij Yule postao
je Božić, Samhain (noć s 31. listopada na 1. studenog) je postao Dan Svih
Svetih...
U poljima se pale krjesovi. Djeca obilaze kuće i dobivaju na dar jabuke u koje se zabadaju češnjevi češnjaka, pri čemu jabuke simboliziraju Sunce, svjetlost i život, a u košare se još stavljaju i grančice zimzelena i stabljike pšenice, a sve se posipa brašnom koje je simbol postignutih uspjeha. U pećima se spaljuje posebna yulska cjepanica, obično od jasena, koja mora doći sa zemlje vlasnika kuće ili ju obitelj treba primiti na poklon, nikako ne smije biti kupljena. Ukrašava se zelenim grančicama (najbolje borovim) koje se u to doba godine mogu naći, polijeva jabukovačom ili pivom, te posipa brašnom. Potpaliti ju treba komadićem prošlogodišnje cjepanice koja je za tu svrhu sačuvana. Cjepanica treba gorjeti cijelu noć, a nakon toga tinjati sljedećih 12 dana prije nego se ugasi. Tako su naši preci od davnina slavili ovaj praznik svjetlosti...
S obzirom da danas rijetko tko ima otvoreno ognjište, ušla je u praksu drugačija primjena cjepanice, odnosno komad drva se koristi kao svojevrstan svijećnjak. U hrastovini ili drvu bora izbuše se tri rupe u koje se stavi kombinacija svijeća različitih boja, zeleno-zlatno-crna, crveno-zeleno-bijela i bijelo-crveno-crna, te se ukrašavaju zelenilom, trakama, češnjakom i posipaju brašnom.
Iznad vrata se vješa božikovina i imela, a na stol se stavlja košara s voćem u koje se zabadaju češnji češnjaka. Bilje koje predstavlja ovo doba godine je hrast, imela, sve zimzeleno bilje, osobito bor, kadulja, cedar, lovor i božikovina. Jede se hrana i kolači u kojima ima puno jabukovače, također pečene jabuke i drugo voće, lješnjaci, orasi, svinjetina i puretina, pije se čaj od đumbira, kuhana jabukovača, punč, odnosno jaka, začinjena i slatka hrana. Oltar se ukrašava imelom i božikovinom. Postavlja se vatra od hrastovog korijenja no ne pali se. Prostorija u kojoj se radi ritual mora biti tamna, no najbolje je rituale raditi u prirodu, u šumi ili na kakvom proplanku. Bez obzira radite li ritual za sabat ili ne, i bez obzira o kojem se sabatu radi, predlažem da uvijek oltar i prostor u kojem radite uredite i u skladu sa svojim elementom. Okuplja se krug. Svi zajedno meditiraju, povezujući dah... Možete improvizirati... Otpjevajte pjesmu Boginji i Bogu i zahvalite im. Osjetite ritam Prirode i sjedinite se s Njom... U čarolijama se koriste mirisi bora, cedra i cimeta, a boje koje su najviše prisutne su zelena, crvena i bijela, a uz njih i zlatna, narančasta, žuta i srebrna. Stoga je i kamenje ovog praznika u Kolu godine te boje pa se rubini, heliotropi, smaragdi, graniti i dijamanti najčešće koriste. Ovo je vrijeme kad vještice bacaju čarolije mira, harmonije i sreće, te ljubavne čarolije. Pri ljubavnim čarolijama ne mislim na one koje krše vještičji kodeks. Ne smije se nikako utjecati na nečiju volju. Dakle, vještice ljubavne čarolije koriste ne kako bi pridobile nečiju ljubav ili slično, nego kako bi se skupa s voljenim/voljenom približili Majci Prirodi. To može biti npr. ritual plodnosti, ili jednostavne meditacije kojima ćete se povezati međusobno i s Prirodom.
U poljima se pale krjesovi. Djeca obilaze kuće i dobivaju na dar jabuke u koje se zabadaju češnjevi češnjaka, pri čemu jabuke simboliziraju Sunce, svjetlost i život, a u košare se još stavljaju i grančice zimzelena i stabljike pšenice, a sve se posipa brašnom koje je simbol postignutih uspjeha. U pećima se spaljuje posebna yulska cjepanica, obično od jasena, koja mora doći sa zemlje vlasnika kuće ili ju obitelj treba primiti na poklon, nikako ne smije biti kupljena. Ukrašava se zelenim grančicama (najbolje borovim) koje se u to doba godine mogu naći, polijeva jabukovačom ili pivom, te posipa brašnom. Potpaliti ju treba komadićem prošlogodišnje cjepanice koja je za tu svrhu sačuvana. Cjepanica treba gorjeti cijelu noć, a nakon toga tinjati sljedećih 12 dana prije nego se ugasi. Tako su naši preci od davnina slavili ovaj praznik svjetlosti...
S obzirom da danas rijetko tko ima otvoreno ognjište, ušla je u praksu drugačija primjena cjepanice, odnosno komad drva se koristi kao svojevrstan svijećnjak. U hrastovini ili drvu bora izbuše se tri rupe u koje se stavi kombinacija svijeća različitih boja, zeleno-zlatno-crna, crveno-zeleno-bijela i bijelo-crveno-crna, te se ukrašavaju zelenilom, trakama, češnjakom i posipaju brašnom.
Iznad vrata se vješa božikovina i imela, a na stol se stavlja košara s voćem u koje se zabadaju češnji češnjaka. Bilje koje predstavlja ovo doba godine je hrast, imela, sve zimzeleno bilje, osobito bor, kadulja, cedar, lovor i božikovina. Jede se hrana i kolači u kojima ima puno jabukovače, također pečene jabuke i drugo voće, lješnjaci, orasi, svinjetina i puretina, pije se čaj od đumbira, kuhana jabukovača, punč, odnosno jaka, začinjena i slatka hrana. Oltar se ukrašava imelom i božikovinom. Postavlja se vatra od hrastovog korijenja no ne pali se. Prostorija u kojoj se radi ritual mora biti tamna, no najbolje je rituale raditi u prirodu, u šumi ili na kakvom proplanku. Bez obzira radite li ritual za sabat ili ne, i bez obzira o kojem se sabatu radi, predlažem da uvijek oltar i prostor u kojem radite uredite i u skladu sa svojim elementom. Okuplja se krug. Svi zajedno meditiraju, povezujući dah... Možete improvizirati... Otpjevajte pjesmu Boginji i Bogu i zahvalite im. Osjetite ritam Prirode i sjedinite se s Njom... U čarolijama se koriste mirisi bora, cedra i cimeta, a boje koje su najviše prisutne su zelena, crvena i bijela, a uz njih i zlatna, narančasta, žuta i srebrna. Stoga je i kamenje ovog praznika u Kolu godine te boje pa se rubini, heliotropi, smaragdi, graniti i dijamanti najčešće koriste. Ovo je vrijeme kad vještice bacaju čarolije mira, harmonije i sreće, te ljubavne čarolije. Pri ljubavnim čarolijama ne mislim na one koje krše vještičji kodeks. Ne smije se nikako utjecati na nečiju volju. Dakle, vještice ljubavne čarolije koriste ne kako bi pridobile nečiju ljubav ili slično, nego kako bi se skupa s voljenim/voljenom približili Majci Prirodi. To može biti npr. ritual plodnosti, ili jednostavne meditacije kojima ćete se povezati međusobno i s Prirodom.
Tradicionalna vještičja
jela:
pečena purica, orasi, vino.
Mirisi: tamjan,
bayberry, cedrovina, bor i ružmarin
Svijeće: zlatna, crvena, zelena i bijela
Svijeće: zlatna, crvena, zelena i bijela
Kristali: Rubin
Candlemas/Imbolc
Slavi se 2. veljače. To je festival
Svijetla i Plodnosti. Sada je pravo vrijeme za ritual samoposvećenja. Ovaj
praznik predstavlja novi duhovni razvoj i ostavljanje starih problema za sobom.
Možete također pogledati u svoj magični "kovčeg" i obnoviti sadržaj,
npr. nož, štap, pentagram, bilje...
Ovo je svetkovina koja se slavi drugog
dana drugog mjeseca. Ima još nekoliko naziva poput Imbolg, Oimelc, Svijećnica,
Errach, Candlemas. Ovo je vrijeme svjetlosti, kad se mladi bog Sunce budi i
dobiva na snazi (odnosno izlazi iz hibernacije kao i neke životinje koje
spavaju tijekom zime), a Božica ima lik Djeve. Vrijeme je da zima bude
protjerana. Ispod snijega javljaju se prvi znakovi života, sjeme počinje
klijati, prvi začeci pupova se ukazuju. Život
se bori i probija ispod smrznute zemlje. Ovo je festival irske božice
Brigit koja se priziva na svetkovinama i koja potiče kreativnu inspiraciju.
Vještice pale svijeće da otjeraju zimsku tamu i započnu s proljetnim čišćenjem.
Osnovna boja koja se vezuje uz festival Imbolca je bijela, ali koristi se i
crvena, te ružičasta, žuta, zelena i smeđa. Na svetkovinama se štuju duhovno
prosvjećenje i posvećenost. Tijelo se pročišćava solju koja predstavlja element
zemlje, misli se pročišćavaju mirisom tamjana koji simbolizira element zraka,
volja se čisti plamenom svijeće koji je element vatre, a emocije vodom koja
predstavlja isti element. Tijekom ceremonije pale se mirisi bosiljka, lovora,
cimeta, vanilije i mirte. Od kamenja se u ritualima često koriste ametist,
oniks, rubin, heliotrop, granat i tirkiz.
Na
ovaj dan se slave sve djevičanske božice, te božice ljubavi i plodnosti,
Brigid, Aradia, Atena , Inanna, Gia i Februa, te božanstva Aengus Og, Eros i
Februus. Bilje koje simbolizira ovaj praznik je sve bijelo i žuto cvijeće, te
bosiljak, lovor, anđelika, kupina, rosopas, vrijes, iris, mirha i ljubičice.
Na ovaj dan se grickaju bundevine
koštice ili sjemenke suncokreta, peku kolači od maka, sve vrste kolača od
dizanog tijesta i kruhovi. U hrani se puno koriste ljuti začini, paprike,
crveni i bijeli luk, grožđice, a piju se biljni čajevi ili vino sa začinima.
Hrana: suncokretove
sjemenke, kolači i biljni čajevi Tamjan: bosiljak, mirisna
smola i vistarija
Svijeća: roza, crvena i
smeđa
Drago kamenje: ametist, oniks
i tirkiz.
Ostara
– proljetni ekvinocij
Oko 21. ožujka. Označava prvi dan
istinskog proljeća. Velika Boginja prekriva zemlju plodnošću, budi je iz sna, a
Veliki Bog raste i polako dostiže zrelost. Ovo je pravo vrijeme za raditi nove
čarolije, posaditi nove biljke u svoj magični vrt, obnoviti ili napraviti
obredni prostor u vrtu okružen biljem i prirodom. Boje se jaja i stavljaju na
oltar kao talismani. Poznati Uskršnji Zec vuče svoje korijene iz Vještičje
Religije.
Proljetni
ekvinocij naziva se još i Ostara ili Eostre, a slavi se 21. ožujka. Irci ga
slave kao Dan svetog Patrika. Količina svjetlosti i tame sada je savršeno
izbalansirana. Mladi Bog je u naponu svoje snage, a Božica je u svom aspektu
Djeve i prikazuje se s košarom punom jaja. Nju prati zec, koji je simbol
mladoga Boga. Bog i Božica slave tajno vjenčanje i konzumaciju braka, pri čemu
Božica začinje i postaje Velika Majka.
Ovo je svetkovina vatre, svjetlosti i
plodnosti posvećena saksonskom bogu proljeća Ostari odnosno Eostari. Boje se
jaja koja su simbol života i pripremaju sve vrste jela od jaja. Ovo je vrijeme
za magiju kojom ćemo ukloniti sve nepravilnosti naših života. Slavi se novi
život i rast, a najbitnija boja je zelena, jer ona predstavlja boju biljaka
koje niču. Kuća se ukrašava proljetnim cvijećem i biljnim izdancima. Nosi se
odjeća zelene boje. Ako se spremate na neki novi projekt, ovo je najbolje
vrijeme za to. Kršćanstvo je usvojilo slavljenje ove svetkovine kao vlastitu
svetkovinu Uskrsa.
Na ovaj dan jede se hrana spravljena od
zelenog bilja, mliječni proizvodi, dobro je grickati sjemenke, poput bundevinih
koštica ili suncokretovih sjemenki. Od bilja se za ovaj dan vežu narcisi,
ljubičice, irisi, borovnica, božur, te sve drugo proljetno cvijeće. Na obredima
se pale jaki mirisi poput ruže, jasmina i jagoda, a jaspis je kamen koji je
dobro koristiti za vrijeme obreda. U ovo je doba dobro odlučiti se za dugu
šetnju šumom i osjetiti promjene u prirodi, povezati se s promjenama i buđenjem
života u Božici.
Tradicionalna hrana: tvrdo kuhana
jaja, kolači od meda i sezonsko voće.
Tamjan: ljubica, jasmin, ruža, jagoda
Tamjan: ljubica, jasmin, ruža, jagoda
Svijeće: Zlatna,
zelena, žuta i roza
Kristali: Ametist,
akvamarin i hematit.
Beltinne
U
noći s 30. travnja na 1. svibanj. Slavi se ujedinjenje Boginje i Boga, isto
tako to je i festival plodnosti. Tradicionalne boje su crvena i bijela.
Cvijetne latice mogu biti upotrijebljene u kući za zaštitu. Poznat i kao Prvi
svibanj, Beltine, Beltaine, Bealtaine, Bealltain, Samradh, Cetsamain, Cyntefun,
Valpurgina noć. Festival vatre i plodnosti. U Kolu godine stoji nasuprot
Samhainu. Obilježava transformaciju Božice od djevojke do majke, ulazak u
plodnost, odnosno prelazak iz prve polovine godine u drugu polovinu.
Predstavlja sjedinjenje Božice i Rogatog Boga, razmnožavanje životinja,
oplođivanje biljaka. U noći s 30. travnja na 1. svibanj, za vrijeme Beltanske
noći odnosno Valpurgine noći, pale se kresovi, procesije nose upaljene baklje,
vještice se skupljaju na svojim sastajalištima. Cailleach Beara (Cally Berry)
ove se noći pretvara u kamen i neće se vratiti u svoje normalno obličje sve do
Samhaina. Ovo je doba Bela, Baala, Belenosa, odnosno Valpurge u čiju se čast
pale kresovi. Paprat koja se skuplja u ponoć 1. svibnja služi za zaštitu od
zlih utjecanja i za otkrivanje skrivenog blaga. Nekad se bijeli glog smio brati
samo na 1. svibanj. Ruža koja se posadi ovog dana ponovno će cvjetati u jesen.
Kresove – beltanske vatre – pale u
parovima tri puta tri čovjeka, ili tri puta devet ljudi, velikom bakljom. Ovo
je dan rituala plodnosti i vesele svetkovine, obnavljanja seksualnosti i
bacanja ljubavnih čarolija. Prave se košare, pune cvijećem, nose se vjenčići od
cvijeća i odijeva se zelena odjeća, vještice gole plešu oko usjeva ili jašu na
metlama kroz polja da bi se osigurala njihova plodnost. Ostavljaju se pokloni
vilama. Odaje se počast kućnim božanstvima. Ovo je doba svetkovine sljedećih
božanstava: Maeve, kraljice Beltane, Tanit, Flore, Maie, Maie Maestas, Danu,
Danaan, Lune, Asherah, Guinevere, Dea Dia, Zelenog Čovjeka, Cernunnosa, Pana,
Bona Dea, Bel. Biljke koje se vezuju uz ovaj dan su bijeli glog, hrast,
jarebika i neven. Životinje: zec i koza.
U jutro prvog svibnja treba promatrati
izlazak sunca i umiti lice u jutarnjoj rosi jer na ovo jutro ona ima magična
svojstva i osigurava ljepotu. Treba meditirati uz izvore jer oni cijele i daju
životno važna svojstva i kvalitete koja samo takva sveta mjesta imaju i u
kojima se odražava Božica. Bere se cvijet bijelog gloga. Majski stup je falični
simbol dok vrpce koje se spuštaju s njega imaju simboliku žene. Oni zajedno,
jednako kao i plesanje oko stupa imaju određenu erotsku simboliku, kao i
simboliku Božice koja povezuje sve krajnosti i koja povezuje spolove. Legenda
kaže kakao se djeca začeta na ovaj dan nazivaju Robinovi sinovi jer njihovo
porijeklo nije posve sigurno, odnosno ne zna se točno tko su im očevi.
Hrana: crveno voće,
biljne salate i ječmeni kolači.
Tamjan: obican, ljiljan i ruža
Tamjan: obican, ljiljan i ruža
Svijeće: crna, zelena
Kristali: smaragd,
narančasti karnelian, safir i ružičasti kvarc.
Litha-ljetni
solsticij
Ljetna
kratkodnevica
U noći s 23. na 24 lipnja. Obilježava
najduži dan u godini. To je vrijeme za magiju svih vrsta, ali morate paziti da
nekome ne naudite. Na to pazite uvijek. Pokušajte zapamtiti san koji ćete
sanjati jer vlada vjerovanje da će se san koji se sanja na taj dan ostvariti.
To je slavlje strasti i uspjeha.
Ovo je vrijeme kada je Sunce u naponu
svoje snage. Apolon pravi mjesto Dionizu, Oziris Setu, Baal Motu, Hrastov kralj
Svetom kralju, sir Gaawain Zelenom vitezu, a Mračnog Boga mijenja Bog
Svjetlosti. Ovo je festival vatre u kojemu je Rogati Bog na vrhuncu svoje snage
kao Kralj ljeta okrunjen ružama. Svetkovina je to Božice Ljubavi i Smrti koja
je spremna za sjedinjenje s Bogom. Vrijeme je kad je sve u cvatu, vrijeme
između sađenja i žetve. Točan datum ovog festivala varira ovisno o položaju
Sunca od dvadesetog do dvadeset i trećeg lipnja. Ovo je vrijeme Rogatog Boga,
Kralja Hrasta, Boga Sunca, Baldura, Marsa, Nergala.
Božica je predstavljena kao ljetna
mladenka, Aine od Knockaine, Kupala, Majka Priroda, Afrodita, Erycina,
božica-nimfa ljeta Astarte/Anatha, Božica ljubavi i smrti i Vesta, za koju se
pale vatre.
Litha je svetkovina obilja, plodnosti,
raznolikosti, ljepote prirode. Vrijeme je to za jake čarolije i muške rituale,
obraćanje duhovima prirode, a sve te rituale najbolje je raditi u sumrak. Slavi
se uz vatre, pjesme i gozbe, cijele noći gore svijeće i procesije hodaju s
upaljenim bakljama. Nose se krune od cvijeća i pleše oko vatre. Oltar se
ukrašava cvijećem i svijećama, a rituali se odvijaju u poljima. Pije se
medovina i prave kolači od meda ili kukuruzni kruh s medom i maslacem. Koriste
se svi falični instrumenti, mačevi, palice, athame i biljke poput ruža,
vrijeska, hmelja... Hmelj je simbol ove svetkovine.
Pale se vatrena kola koja se zatim
koturaju prema vodi, simbolizirajući putanju Sunca. Ovo je vrijeme za čarolije
protiv povreda i lošeg vremena. Amajlije
se stavljaju u polja i oko drveća radi plodnosti, i na kuće da bi ih se
zaštitilo.
Kraj
rituala predstavlja ubojstvo Kralja kojemu se tijekom svetkovine odaju počasti,
ali koji završava proboden kopljem, što je kraj njegove vladavine. Njegovom
smrću osigurava se plodnost usjeva i
preživljavanje naselja.
Hrana: sviježe povrće, ljetno voće, crni kruh, pivo i medovina.
Tamjan: običan, limun, mirta, bor, ruža
Svijeće: zlatna i crvena, žuta i pastelne boje
Kristali: zeleni kristali.
Hrana: sviježe povrće, ljetno voće, crni kruh, pivo i medovina.
Tamjan: običan, limun, mirta, bor, ruža
Svijeće: zlatna i crvena, žuta i pastelne boje
Kristali: zeleni kristali.
Lughnasadh
ili
Lamas
2. kolovoz.Vrijeme prvih žetvi. Veliki
Bog gubi svoju snagu kako sunce odlazi sve južnije svaki dan, noći postaju
duže. Veliki Bog umire, a opet živi u Velikoj Boginji kao njeno dijete. Ništa u
svemiru nije vječno.
Ovo je svetkovina kraja ljeta u kojoj se
slave žitarice i hrana od njih. To je vrijeme slavlja nakon teškog rada nakon
koga se žanju njegovi plodovi i pune ambari i kada se osjeća sigurnost da neće
biti nedostatka hrane za vrijeme oštrih zima. Ovo je festival smrti i ponovnog
rođenja. Označava ga smrt kukuruznog duha koji se žrtvuje ljudima da bi mogli
preživjeti. Festival počinje košenjem žitarica pomoću srpa u obliku polumjeseca
i taj ritual predstavlja kastraciju. U prošlosti su znali ubiti neku važnu
mušku osobu i njenom krvlju škropiti polja da bi se osigurala njihova plodnost.
Također, čišćenje i mlaćenje žita od ljuske nekada je bilo predstavljeno
doslovnim mlaćenjem neke osobe ili lutke koja ju je predstavljala.
Ovo
je magično doba koje je u uskoj vezi s bogovima i duhovima žitarica koje
osiguravaju plodnost zemlje i blagostanje zajednice. U mnogim zemljama prvo
ubrano voće ili prve pobrane žitarice žrtvovane su bogovima ili vladarima ili
duhovima predaka. U drevnoj Europi spaljivane su kukuruzne lutke ispod brda od
vapna, da bi se u proljeće iskopale iznikle klice. U sjevernoj Europi kraljica
žetve predstavljena kao Cerera bila je krasno odjevena i okrunjena cvijećem i
imala je snop žita ispod ruke, a kosu u drugoj ruci. Nosili su je u veseloj
svetkovini na košnju, i jednako tako s košnje.
Hrana: domaći kruh
(pšenica, oat and kukuruz), orasi, divlje bobice, jabuke i riža, pite od
bobica, pivo.
Tamjan: alojevo drvo, ruža, sandalovina
Svijeće: narančasta, žuta
Kristali: aventurin, citrin, peridot, sardoniks
Tamjan: alojevo drvo, ruža, sandalovina
Svijeće: narančasta, žuta
Kristali: aventurin, citrin, peridot, sardoniks
Mabon
- Jesenska ravnodnevica
Jesenji
ekvinocij, još zvan i Mabon, slavi se 21. rujna, i to je vrijeme kad su
svjetlost i tama ponovno u ravnoteži. Druidi su ga slavili kao svetkovinu
Zelenog Čovjeka, odnosno gospodara šuma, a nazivali su ga Mea'n Fo'mhair. Ovo
je vrijeme za žetvu usjeva i slavlje, pa Mabon predstavlja najvažniji žetelački
praznik wiccanske religije. Bog spava u utrobi Božice čekajući da bude ponovno
rođen i predstavljen kao Kukuruzni kralj ili gospodar žetve. Majčinski Aspekt
Božice ovdje je najviše izražen jer nakon Mabona ona sve više kreće prema
aspektu Starice. Jednako tako, Rogati Bog se priprema za smrt i ponovno rođenje
nakon toga. Ovo je vrijeme keltskog boga
Mabona, Sina Svjetlosti, sina božice Modron. Ovo je doba kad se slave plodovi
godišjeg rada. Vještičji oltar je pun sezonskog voća, hrane od žitarica, kojima
se zahvaljuju za obilan urod. Kuća se ukrašava klipovima kukuruza i komušinom
koja označava doba žetve. Boje koje se koriste u obredima su boje jeseni,
narančasta, tamnocrvena, smeđa i žuta, te indigo plava.
Mabon je svetkovina zahvalnosti zato je
dobro uzeti pomalo od svega što je ubrano, i to najbolje primjerke voća, povrća
i žitarice i u znak zahvalnosti vratiti ih Božici Majki. Kad vršite obred,
zahvalite se na četiri strane svijeta kako bi vam svi aspekti života bili
pokriveni. Zahvaljujući se prema sjeveru pokrivate aspekt doma, financija i
fizičkog zdravlja, istok drži područje znanja i darovitosti, jug je područje
karijere i hobija, a zapad odnosa među ljudima. Središnji dio u kojemu
obavljate ritual i u kojemu i sami stojite predstavlja duhovnu prosvjećenost i
primanje poruka od prirode i Božice. Također, prinesite na žrtvu i zahvalnost
zemlji bilje, vino (neki Mabon nazivaju i vinskim festivalom), jabukovaču ili
pognojite zemlju. Spremite se za mirovanje u zimskom periodu, završite sve
poslove koje ste do tada ostavljali za kasnije kako biste se za vrijeme zime
mogli odmarati.
Kad idete sjesti za stol na svetkovini
Mabona, odjenite svoju najbolju odjeću, uživajte u najboljoj hrani i piću.
Biljke koje simboliziraju praznik Mabona su žir, smola s drveta benzojevca,
paprat, žitarice, kozja krv, mirha, božja krunica, ruža, žalfija i duhan. Za
vrijeme obreda dobro je jesti jabuke, lješnjake, razne vrste kruha, krumpir,
mrkve i luk, te jela u kojima ima ovog voća i povrća. Spaljujte mirise mirte,
žalfije i benzojevca. U obredima koristite crvene, narančaste, smeđe, zlatne,
crvenosmeđe i kestenjaste boje, a od kamenja dobro je koristiti safir i lazurni
kamen. Od božica slave se Modron, Morgan, Epona, Perzefona, Pamona i Muze, a od
muških božanstava i bogova Mabon, Toth, Thor, Hermes i Zeleni Čovjek.
Hrana: kukuruzni
kolači, jela od pšenice, krusi, orasi, povrće i jabuke, mrkve, luk,krumpir i
rajčica.
Tamjan: mirta i
kaduljaSvijeće: smeđa, zelena, narančasta i žuta.
Kristali: karnelian, lapis, lazuli, safir, žuti ahat.
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.